mandag den 5. november 2012

Godnat-pingvin-historie


Følgende ganske korte pingvinhistorie er indledningen til mit samarbejde med Maja-Sofie Dahl om en bog med vokseneventyr. Den er opstået helt spontant under en optræden med musikerne Thomas Agergaard, Jakob Munck og Peter Ole Jørgensen. 



Af Maja-Sofie Dahl.


"Der var engang en pingvin, som levede lykkeligt i mange år. Så en dag blev den imidlertid opmærksom på, at den var sort på den ene side og hvid på den anden, og så begyndte den at skændes med sig selv.

  -Det er mig, der er den rigtige! sagde sort.
 - Nej, det er mig, der er den rigtige! sagde hvid.
 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! RÅBTE SORT.
 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! RÅBTE HVID.
 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! skreg sort.
 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! skreg hvid.

 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! hylede sort.
 - NEJ, DET ER MIG, DER ER DEN RIGTIGE! hylede hvid.

- Åh, hold dog kæft! sagde isbræen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar